До Українського центру оцінювання якості освіти та Міністерства освіти і науки надходять звернення щодо надмірної, на думку учасників ЗНО, складності завдань тесту з англійської мови. Також люди зазначають про певні організаційні проблеми під час тестування.
Щоб змістовно відповісти на ці звернення, УЦОЯО підготував відповідне роз’яснення.
— Найбільше питань надходить щодо завдання тесту №59, де в слові «Attraction» допущено одрук – перший склад написаний з однією літерою t. За висновками фахівців предметної комісії при УЦОЯО, які 1 червня розглянули та схвалили тест та правильні відповіді до нього, ця помилка не впливає на розуміння змісту завдання та його виконання. Однак справедливим залишається питання, чи буде зараховуватися помилка у разі написання учасником ЗНО відповідного слова з однією буквою t. Це питання буде розглянуто на окремому засіданні фахової предметної комісії, де затверджуватиметься Схема оцінювання виконання завдання № 59. Щойно ми отримаємо висновок експертів – одразу повідомимо про результати, — зазначили в центрі оцінбвання якості освіти.
Цього року також вперше тестування з іноземної мови мало обов’язкову складову – аудіювання. Тест у такому форматі, для такої кількості учасників проводився вперше.
Він був складним як для учасників оцінювання, так і для організаторів.
— Так, надходять скарги щодо поганого звучання аудіозаписів під час організації тестування в окремих пунктах. Найбільше апеляційних заяв на процедуру проведення – понад половину, зокрема щодо якості звучання, подали в місті Києві. Ми вдячні кожному учаснику тестування, який подав свою апеляцію. Заяви та зібрані матеріали щодо них спрямовані на розгляд до регламентних комісій відповідних регіональних центрів оцінювання якості освіти, — повідомляють експерти.
Деякі учасники також скаржаться на вимову одного з дикторів, що начитували завдання тесту.
Враховуючи ці та інші недоліки, УЦОЯО заспокоює абітурієнтів:
По-перше, згідно з методикою шкалювання максимальний бал (200) отримає не той, хто виконає всі завдання тесту, а той, хто набере найбільшу кількість тестових балів серед усіх учасників тестування.
По-друге, члени фахових предметних комісій із затвердження ключів при УЦОЯО докладно вивчають зміст кожного тестового завдання й визначають можливість використання результатів його виконання в загальному результаті учасників.
По-третє, експертна комісія при УЦОЯО з визначення порогу «склав/не склав» також ретельно вивчає завдання тесту, його характеристики й лише після цього встановлює поріг.