Тролейбусники Тернополя хочуть підняти ціну на проїзд до 2,50 гривень

DSCF5677_2Тролейбусники у Тернополі просять збільшити ціну на проїзд. За розрахунками КП “Тернопільелектротранс”, нині собівартість проїзду становить 2,71 грн. і це при нульовій рентабельності. Про це на останньому засіданні виконкому міськради повідомив директор тролейбусного депо Андрій Мастюх. 

– Ми підняли питання підвищення тарифу на проїзд у тролейбусах, бо для цього є всі економічні підстави. Ви бачите, що робиться з енергоносіями. На 1 січня 2015 року ми платили за електроенергію 36,48 коп. за 1 кВт, з 1 квітня – 63 коп., а з 1 вересня вже платимо 78,9 коп. Тобто має місце подорожчання більш ніж у 2 рази. Більше того, НКРЕ вже прийняла постанову про підняття вартості електроенергії для підприємств міського електротранспорту з наступного року до 99 коп. Якщо на початку року підприємство платило за використану електроенергію 250-300 тис. грн. на місяць, то нині – 500-550 тис. грн. А в зимовий період із включеними пічками витрати зростуть до 600 тис. грн. Окрім того, зросли ціни на паливно-мастильні матеріали, запчастини тощо. А ще ми повинні нашим працівникам платити достойну заробітну плату, адже вони попри те, що займаються перевезенням людей, дбають у першу чергу за безпеку, – каже директор тролейбусного депо. Тролейбусники кажуть, що наразі є кілька шляхів виходу з цього становища. Перший і непопулярний – збільшення тарифу. - Якщо виходити з фінансових показників, то розрахунковий тариф на сьогоднішній день становить 2,71 грн. Ми просимо збільшити вартість проїзду до 2,5 грн. – це тариф, який дасть змогу жити міському електротранспорту. На підприємстві розуміють, що ця вартість є непідйомною для нашого пасажира, тому пропонується інший варіант – надання дотацій з міського бюджету. Якщо жоден із варіантів не буде прийнятий, то тернополяни можуть залишитися без тролейбусів, а Тернопіль – без бюджетонаповнюючого підприємства через неможливість у повній мірі ремонтувати транспортні засоби, купувати нові шини, проводити відрахування в різноманітні фонди тощо. Щоб не допустити останнього, потрібно приймати рішення найближчим часом. Ми, як могли, відтермінували цю ситуацію, але час «Х» уже настав. І це не примхи депо чи бажання отримати надприбутки, стоїть просте питання – виживання підприємства, – зазначив Андрій Мастюх. Цього тижня фахівці КП «Тернопільелектротранс» мають передати повні розрахунки щодо тарифу до профільного транспортного управління, опісля документи надійдуть на розгляд до виконавчого комітету. За прогнозами, якщо знову не втрутиться «політика», вартість проїзду в електротранспорті може збільшитись не швидше, ніж з нового 2016 року.


Сергій Балуцький

Опис відсутній


Читайте також