З чого починалось "Літепло": історія створення однієї з найобговорюваніших локацій у 2021 році

Локація "Літепло" стала однією із найобговорюваніших у 2021 році. Спільна ідея двох людей за кілька місяців об'єднала безліч однодумців. Зокрема, йдеться про те, щоб змінити загальновідомий підхід до святкувань на користь альтернативи: свято не для “штампу”, а для душі. Замість звичних ресторанів Ігор Леткий та Леся Чернець запропонували простір, де поєднали простоту у архітектурі та дизайні з природою довкола. Ідея запрацювала і так народилось “Літепло”. 

Цікаво, що саме “Літепло” у 2021 році отримало нагороду “Відкриті двері” від ініціативи Доступно UA. Локація випередила навіть таких гігантів, як UNIT.Сity та Futura HUB. Члени журі оцінили той факт, що організатори бізнесу з увагою поставились до інклюзії і максимально вдало поєднали у просторі безбар’єрний вхід та можливість пересуватись без перешкод.

Проте, як зізнаються самі власники локації, їхній шлях був ще тим випробуванням, адже почали втілювати ідею у розпал пандемії.

Цікаво почути з чого усе починалось і як народилась ідея локації “Літепло”, але перш за все розкажіть, що саме вас об’єднало?

Ігор: У мене вже був досвід у схожій справі, адже вісім років тому ми відкрили у місті Дружню ресторацію “Мамонт”, організовували “Вуличні ринки”, згодом почали займатись кейтерингом. Була ідея створити локацію близько до природи з неповторною атмосферою та змінити ставлення українців щодо традиційних святкувань на користь альтернативи. Цю ідею захотілось втілити у життя.

Леся: Я до цього працювала у IT-сфері, багато подорожувала та брала участь у громадській ініціативі міста URBAN.te. Часто ми організовували кейтеринг для IT-компанії і так познайомились з Ігорем. Далі, під час підготовки до власного весілля ми з чоловіком вирішили влаштувати неформатну святкову вечірку без посадкових місць та звичних нам весільних столів. Власне, за допомогою звернулись до Ігоря і вже в процесі ми багато спілкувались та ділились думками про те, що наразі немає таких нетипових локацій для святкування. Саме тоді і розпочалась співпраця і пошук території.

Як довго тривали ці пошуки для локації “Літепло”?

Ігор: Насправді на Тернопільщині є багато чудових місць з неймовірними краєвидами, але тут ще варто було врахувати і інші фактори: юридичні питання, відстань від обласного центру, а також чи підпадає локація під нашу концепцію. Пошуки тривали не один день, до цього ми залучали наших друзів і знайомих, питали про можливі варіанти і через певний час ми знайшли місцину за 30 кілометрів від Тернополя у селі Кобзарівка. Тоді це ще був Зборівський район, а зараз територія Тернопільської громади.

 Як місцеві жителі села відреагували на вашу ініціативу?

 Леся: Коли ми зрозуміли, що локація нам підходить ми розповіли їм про свою ідею та концепцію, зустрітись із старостою села. Нам важливо було налагодити цю комунікацію з громадою і отримати їхнє формальне схвалення. Коли це відбулось – почалась робота.

Реалізація вашої ідеї розпочалась якраз під час пандемії та карантину, з якими труднощами вдалось стикнутись?

Леся: Було відчуття невизначеності, думаю як і в інших підприємців. Також важко було уявити, що буде далі, адже ми готували локацію для святкування подій у той час, коли події були заборонені. Але тут є і інша сторона медалі. У цей час люди мали змогу задуматись і переглянути формат святкування. Змінити ресторани на вільний та відкритий простір.

Ігор: На перший погляд, може здатись, що відкрити таку локацію досить просто і не потрібно багато сил та енергії. Проте, це не так. Нам довелось продумати все до деталей, а також залучити цілу команду професіоналів. Це і архітектори, конструктори, візуалізатори, ландшафтники, дизайнери. Робота тривала більше 5-ти місяців. Потрібно було провести аналіз грунтів для посадки рослин та будівництва, подумати, як влаштувати освітлення території та усю необхідну інфраструктуру. І якраз у цей період весь світ зупинився через Ковід. Бізнес-ідеї тоді не охоче підтримували ні банки, ні інвестори і нам довелось думати, де брати кошти на реалізацію ідеї.

Давайте поговоримо про концепцію локації та що вдалось там розмістити?

Ігор:  На території локації знаходиться подвір’я, де розташована “Стодола” – це дерев’яне бенкетне приміщення з трьома великими панорамними вікнами та терасою. Також є велика лаунж-зона із вуличними меблями, гриль-баром та місцем для вогнища. Дерев’яний танцпол просто неба, а під час дощової погоди, передбачено розсувне накриття. Є ще приміщення “Гараж” для кавер гуртів чи музикантів, окрема кімната для харчування та відпочинку підрядників, приміщення під фуршети та інші технічні будівлі. Ми спеціально уникали надмірного декору. Нам хотілось показати, що мінімалізм та натуральність виглядають дуже затишно та стильно. Основна ідея, яку ми хотіли передати у архітектурі та дизайні інтер'єру, це зв'язок з природою, екологічність та інклюзивність.

Леся: Нам часто кажуть, що локація схожа за стилем на сучасну архітектуру десь в Скандинавії чи США, але ми надихались українською автентикою. І всім кажемо, що це просто прототип звичайної української стодоли, яка є чи не у кожному селі. Думаю у кожного є такий спогад з дитинства про весілля у стодолі. Тому саме цей образ ми закладали в основу.  ЛІТЕПЛО - це про затишок, тепло, легкість та свободу. Це не традиційний ресторан чи відпочинковий комплекс. Саме ці відчуття ми намагались вкласти у кожну деталь під час створення локації з душею. І наша місія - змінити загальновідомий підхід до святкувань на користь альтернативи: свято не для “штампу”, а для душі.


Як стосовно окупності проєкту, чи приносить прибуток локація?

Ігор: Зрозуміло, що на даному етапі рано говорити про окупність, адже локації тільки рік. Ми вклали багато коштів і сили. В нашу ідею повірили інвестори. Також варто зважити і на те, що ми відкрились під час карантину, коли фактично весь бізнес стояв на паузі. Плануємо, що за три-чотири роки можемо вийти на нуль і почати заробляти.  

Наскільки локація інклюзивна та екологічна?

Леся:  Одна із цінностей нашого проєкту  - це турбота про довкілля і ми стараємось не відходити від цієї ідеї. Зокрема, ми організували сортування сміття. Для миття посуду використовуємо більш екологічні миючі засоби, які безпечніші для здоров'я людей та не завдадуть шкоди довкіллю. Також у нас діє заборона на феєрверки, конфеті, небесні ліхтарі, які можуть замітити локацію та налякати тварин, адже поруч з нами розташований гідрологічний заказник. Ну і ми старались зробити локацію максимально інклюзивною. Тут немає сходинок, усе доступно та відкрито.

Ігор: Додам, що перед відкриттям ми відвідували Форум інклюзивності, де мали змогу більше розпитати про стандарти та вимоги, щоб створити доступний та інклюзивний простір. Проте, ми вирішили створити простір доступний усім і це не лише ми говоримо про людей з інвалідністю, але й про малих дітей, молоді сім’ї з дитячими візками, а також людей старшого віку.


Як “Літепло” розвиватиметься далі і що можете порадити тим, хто теж планує про власний бізнес ?

Леся: Зараз є багато ідей, які ми хочемо реалізувати на території локації “Літепло”, але все ж думаю поки ми не будемо розповідати про них, а вже покажемо готові проєкти, коли прийде час.

Ігор: Стосовно того, як почати власний бізнес, напевно, перш за все, краще розпочати з команди. Зберіть однодумців та людей, які вас підтримають і допоможуть. Наступний крок – це ідея та віра у неї, а далі наполеглива робота. Проте, якщо горіти своєю справою і вірити, що все вдасться, то вас неодмінно чекає успіх.


Текст: Сергій Балуцький 

 



Сергій Балуцький

Опис відсутній


Читайте також